Scratch ile öğrenmeye devam ediyoruz. Bu örneğimizde de kullanıcıdan alınan bir sayının karesini tekrar kullanıcıya gösteren uygulamayı yapacağız.
Uygulamanın daha eğlenceli hale gelmesi için öncelikle kuklamızı ve sahnemizi değiştiriyoruz. Sahneyi bir orman görüntüsü, kuklayı da bir ayı görüntüsü olarak aşağıdaki gibi ayarlıyoruz.
Bilgi: Bir sayının karesi sayının kendisi ile çarpılması ile bulunmaktadır. Formül: sonuç=sayi*sayi formülü kullanılır.
Girilen Sayının Karesini Yazdıran Scrath Programı
Adım adım yaparak scratch dersini tamamlayalım.
Adım 1: Olay bloğundan Tıklandığında bloğunu ekliyoruz.
Adım 2: Kuklanın kullanıcıya bir sayı girin diye sorması için algılama bloklarından sor ve bekle bloğunu alıyoruz. Adın ne yazısını Bir sayı girin: olarak değiştiriyoruz.
Adım 3: Hesaplama sonucunu tutmak için sonuc adında bir değişken oluşturuyoruz.
Adım 4: Kullanıcının girdiği cevap algılama bloğundaki cevap bloğunda tutulmaktadır. Bir sayının karesi ile ilgili formülü tekrar yapacak olursak sonuc=cevap*cevap olması gerekiyor. sonuc değişkenine kullanıcının cevabını kendisi ile çarparak aktarıyoruz. Değişkene değer atama
Adım 5: 0 yap kısmına çarpım sonucu olması gerekiyor. Operatörler bloğundan çarpma bloğunu alıyoruz.
Adım 6: Algılama bloğundaki cevap bloğunu kendisi ile çarpmak için aşağıdaki gibi operatör bloğuna ekliyoruz.
Adım 7: Operatör ile yapılan işlemi 0 yap içine ekliyoruz.
Adım 8: sonuc değişkenine çarpım sonucunu aktardık. Sonucu ekrana olduğu gibi yazmak yerine aşağıdaki gibi İşlem sonucu: 25 gibi ekrana yazdırmak için birleştir operatörünü alıyoruz.
Adım 9: Görünüm bloğundan saniye boyunca de bloğunu ekleyip yukarıdaki mesajı içine ekliyoruz.
Adım 10: Her şey hazır olduğuna göre yeşil bayrağa tıklayarak uygulamayı çalıştıralım.
Alternatif Yöntemler
Sayının karesini hesaplamak için kullanabileceğiniz diğer yöntemler.
Add Comment