Değişken, programlarımızın manipüle edebileceği bir depolama alanına verilen addan başka bir şey değildir. C# ‘daki her değişken, değişkenin belleğinin boyut ve düzenini, bu bellek içinde saklanabilecek değerler aralığını ve değişkene uygulanabilecek işlemler kümesini belirleyen özel bir türe sahiptir.
C# ‘da sağlanan temel değer türleri, şu şekilde kategorize edilebilir:
Tip | Örnek |
---|---|
Tam tipler | sbyte, byte, short, ushort, int, uint, long, ulong, char |
Ondalıklı Tipler | float , double |
Decimal Tip | decimal |
Boolean Tip | True yada False |
Nullable tip | Boş geçilebilir veri tipi |
C # ayrıca, enum gibi değişkenlerin diğer değer türlerini ve sonraki bölümlerde kapsayacağımız sınıf gibi değişkenlerin referans türlerini tanımlamaya da izin verir.
C# Değişken Tanımlama
Yazım Kuralı:
1 2 3 | Tip DegiskenAdi; |
Örnek:
1 2 3 4 5 6 | int a, b, c; char k1, karakter; float f, ucret; double d; |
İsterseniz değişken tanımlama sırasında değişkene değerini verebilirsiniz.
1 2 3 | int a=100; |
C# Değişkene Değer Atama
Eşittir (=) operatörü ile sağdaki değer soldaki değişkene aktarılır.
1 2 3 4 5 6 7 | int d = 3; byte z = 22; double pi = 3.141; char x = 'x'; float f = 1.145F; |
C# Console Kullanıcıdan Değer Alma
Console sınıfının ReadLine metodu ile konsol ekranından kullanıcıdan string formatında değer okunur.
String formatında okunan değer istenilen formata çevrilip uygun türdeki değişkene aktarılır.
1 2 3 4 | int sayi; sayi= Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); |
[…] Değişkenler […]